"Man kunne chokerer dem og låne -cool, fancy, avanceret bog som var kendt for at være et helvedet at komme igennem fordi den var unødvendigt kompliceret og svær-" sagde hun med et lille smil
Moira kom til at smile lidt mere og nikkede, "Ja" sagde hun og rystede lidt på hovedet, "Den er heller ikke dårlig læsning, når man kommer uden om de mest kringlede forklaring"
"Indholdet er godt, men formuleringerne... jeg har aldrig set nogen komme så uheldigt ud af et forsøg på at forklare -cool fancy begreb- man skulle tro manden gerne ville afskrække folk fra at læse hans bog. Men det er jo ikke alle der ved der kan give det videre" sagde hun tænksomt
Moira kom til at smile og så interesseret på Angel .. hun havde tydeligt fejlvurderet ham, "Hm .. nej" sagde hun og rystede på hovedet, "Læsevenlig er den ikke .. jeg overvejer om det er gjort med vilje, for som du siger at afskrække de mindre dedikerede"
Angela sukkede "se, et af problemerne med belæste folk er at de ikke har lyst til at hjælpe folk der ikke er det. Istedet for at lave lettere materiale og fange folks interesse og guide dem ind i stoffet.. folk kan have dårlige erfaringer for de er små og være afskrækket fra at samle en bog op, selvom at de kunne udføre store ting hvis de fik en chance" klagede hun
Moira så interesseret på hende og nikkede så lidt, "Ja" medgav hun, "Det er et tab for verden, at der ikke er flere der træder i den retning, især, når de kunne have evner for det"
Moira nikkede lidt, "Hm .. men det er også værd at sikre sig det kun er dem, der virkelig har evner, der kommer ud og udføre sensitivt, videnskabeligt arbejde .. det ville være en skam, hvis det endte som andre professioner"
"Selvfølgelig skal man sørge for folk er kvalificerede, før de skal udføre vigtigt arbejde. Men det ville kun være en fordel at få flere kvalificerede mennesker" sagde hun
"Præcis, vejen der frem? Gøre det lettere at komme ind i materialet, sørge for det kun er det der er kompliceret der er kompliceret" sagde hun alvorligt "gøre alt det andet til at overskue, så folk kan fokusere på at lære resten"
Angela nikkede enigt og sukkede "de fleste lærere er ikke passioneret om at undervise.. det går ud over eleverne. Og de fleste elever vil gerne lære, men ikke nødvendigvis det de bliver tvunget til"
".. oh uhm" Angela tøvede.. nej, ok, det var nok ikke så smart sagt. "Jeg elsker selvfølgelig fodbold" sagde hun hurtigt "og jeg synes også folk skal gøre hvad de er passioneret omkring, og fodbold er jo ikke bare at sparke til en bold, der er da også noget.. sammenhold og lande der, på trods af at være forskellige, kan mødes og samles om en fællesting... og noget som de fleste kan være med til og det kan nydes af unge og gamle, så.. hrm, jeg mener bare, der er forskel på at elske at spille fodbold og så opføre sig som om at fodbold redder liv eller noget"
"Sådan er det jo med det meste sport.. og sundt er det også, når folk overholder reglerne og ikke ødelægger deres kroppe med forskellige stoffer eller beslutter sig for at behandle det som en krig" hun rystede på hovedet.. nogle af de skader Angel var kommet hjem med for et mål.